wtorek, 2 grudnia 2014

Let's play a game! - Gra planszowa

Hello!

Dzisiaj bardzo krótko, ale mam nadzieję równie treściwie. Przedstawiam Wam grę planszową mojego autorstwa, możecie ćwiczyć za jej pośrednictwem najróżniejsze rzeczy, ponieważ można ją dowolnie modyfikować. Od tego co wpiszecie w puste pola będzie zależał rodzaj jak i poziom trudności zadania. Sama zdecydowałam się na cyfry i taką wersję też dla Was umieszczam. Gotowe plansze proponuję wydrukować na kolorowej kartce, będą wyglądały atrakcyjniej. Zasady są bardzo proste - wygrywa osoba, która pierwsza dojdzie do mety.
Strzałka oznacza, że idziesz na skróty, natomiast napis: OH NO! (w wersji matematycznej BLACK HOLE) - wracasz na start. Grać można zarówno pionkami i kostką, jak i np. pieniążkiem (np. pięciogroszówką), należy wcześniej tylko ustalić zasady z uczniami/uczniem, np. reszka: 1 pole do przodu, orzeł: 2 pola do przodu. Życzę udanej zabawy i owocnej nauki

Dajcie znać, czy gra się spodobała!



A tak wyglądają moje plansze :-) można je też zalaminować lub nakleić na grubszą kartkę (karton), aby były z Wami dłużej.






Na koniec jeszcze wersja z liskiem :-) Zasady takie same jak powyżej opisane, zamiast czarnej dziury mamy liska - lis porywa pionek (kurkę) na start i trzeba grać od początku. Gra ma utrwalić tworzenie liczby mnogiej oraz wyjątki typu kobieta, dziecko itd.



Have fun! :-)

5 komentarzy:

  1. I już wiem w co będą moi uczniowie grać na najbliższych zajęciach żeby utrwalić liczebniki i słownictwo ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietny pomysl ! Moze i mi sie nawet przyda jak mnie najdzie na kreatywna nauke :))
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...